23948sdkhjf

Dansk feedback-platform får millioninvestering fra stjerne-iværksætter

Racerkører, it-iværksætter og investor David Heinemeier Hansson har kastet sin kærlighed på - eller i hvert fald en større sum efter - populær feedbackplatform

De kommer i forskellige formater. De små standere med en række smileyansigter, kunderne kan trykke på for at tilkendegive deres tilfredshed med besøget i en butik.

Konceptet vinder indpas, og nu har feedbacktjenesten Servicelovers fået en mindre millioninvestering fra it-udvikleren, Le Mans-køreren og investoren David Heinemeier Hansson, som også er blevet en del af bestyrelsen.

- Pengene skal dels bruges på at sætte skub i salgsprocessen ved at tilføre flere salgsressourcer, dels skal der lægges flere kræfter i udvikling. Vi ser muligheder i ikke kun at være i det fysiske butiksmiljø, men også online - der har vi et fedt match med David, siger Christian Brauner, stifter og direktør i Servicelovers.

- Jeg er ærlig talt temmelig meget oppe og køre over, at netop David Heinemeier Hansson, med de værdier han repræsenterer, har valgt Servicelovers som en af de ganske få virksomheder, han vil investere penge og tid i, fortæller han.

Feedback direkte til medarbejderne

Servicelovers er til stede i seks lande og har mellem 50 og 100 kædekunder på det danske detailmarked, bl.a. Skousen, Flammen og Eventyrsport, som lige er kommet i folden. I alt tikker over 60.000 bedømmelser ind på kundernes profiler om måneden. 

I Ilva og Babysam er man meget positive over konceptet, hvor butikskunderne har mulighed for at give feedback til den enkelte medarbejder, som bagefter selv kan læse anmeldelsen.

- Mange chefer benytter sig af ’bossware’, der overvåger medarbejdere til mindste detalje. Det har jeg ingen fidus til, for det dræber motivationen og skaber frygt. Servicelovers har i stedet fokus på kundernes anerkendelse af den enkelte medarbejder. Det giver mere motiverede medarbejdere, der føler sig værdsat – og bedre service for kunderne i restauranter, caféer og butikker, forklarer David Heinemeier Hansson om sin baggrund for at blive medejer af virksomheden.

- Der er en risiko fremadrettet

Det er dog svært at komme uden om, at butikker landet over er pressede fra flere fronter: elpriser, medarbejdermangel og inflation for at nævne nogle få. Det kan derfor være svært, især for mindre butikker eller kæder, at finde pengene til den slags investeringer her og nu.

Hvordan ser du jeres position i forhold til verdenssituationen generelt?

- Jeg kan ikke snakke mig uden om, at der er en risiko fremadrettet. Krig, forsyningskrise og elpriser er alvorlige kriser i retail for tiden. Men med vores prispunkt er det vildt, hvis man ikke gør noget og har lyst til at få indsigten, som vi tilbyder, siger Christian Brauner og tilføjer:

- Der har aldrig været et tidspunkt i historien vel, hvor man bør være mere fokuseret på at sikre tilfredse kunder. Før corona stod kunderne nærmest i kø for at komme af med deres penge. Nu handler det om at levere god kundeservice, ellers går kunderne over på online, og så har de fysiske butikker ingen eksistensberettigelse. 

Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.09